Gdzie się podziały tamte reklamy?

Opublikował Admin

Czasy kiedy w celu wypromowania swojej firmy trzeba było jedynie wykupić powierzchnię reklamową na billboardzie lub dać ogłoszenie do telegazety już dawno minęły. Teraz nawet najbardziej aktywne czy napastliwe formy reklam tradycyjnych – w prasie, radiu, telewizji czy ulicznych, rzadko mogą się obyć bez marketingu internetowego. Czy oznacza to, że z ulic znikną za chwilę ulotki i szyldy, a wszystko przeniesie się do świata wirtualnego?

Wszechmocny Internet

Wszystkie firmy, które chcą obecnie znaczyć coś w swojej branży i pozyskać nowych Klientów posiadają własne strony internetowe. To jednak wciąż za mało, bo kiepska strona, która nie jest odpowiednio zoptymalizowana nie zapewni wystarczającej liczny „Kliknięć” i nie wyróżnisz się na tle konkurencji. Co więc zrobić? Sięgnąć po najbardziej nowoczesne formy reklamy i promocji własnej marki, do których można zaliczyć na przykład:

  • content marketing,
  • inbound marketing,
  • reklamę natywną.

Billboardy i spoty do kosza?

Mimo wszechobecności nowoczesnych form marketingu tradycyjna reklama ma się jednak całkiem dobrze. Wynika to przede wszystkim z faktu, że nie wszystkie branże, produkty czy profesje przeznaczone są dla użytkowników korzystających z Internetu – z definicji ludzi młodych, aktywnych I dynamicznych. Weźmy pod uwagę np. sklep z dewocjonaliami – oczywiście, może on korzystać nowych form marketingu, jednak target do którego jest skierowana jego oferta to często ludzie, którzy nie czują się w sieci całkiem swobodnie.

Poza tym, reklama wtedy jest najskuteczniejsza, gdy jest wszechobecna. Dlatego często firmy nie mogą sobie pozwolić na wybór jednego medium, stawiając na zmasowany przekaz we wszystkich możliwych formach.